Manager Bedrijfsvoering Rijnvicus

Alphen aan den Rijn
Manager Bedrijfsvoering Rijnvicus
Uiterlijk 1 september 2025 - 6 maanden (Optie tot verlenging Mogelijk maar nog niet bekend)
30 uur p/w
Gemeente Alphen aan den Rijn
Schaal 14

Organisatie
Rijnvicus is het sociaal ontwikkelbedrijf van de gemeenten Alphen aan den Rijn, Kaag en Braassem en Nieuwkoop. De organisatie richt zich op het ontwikkelen van mensen naar werk en het aanpassen van werk naar mensen, met als doel een inclusieve arbeidsmarkt in de regio. Rijnvicus verbindt ondernemers, onderwijs en overheid en creëert kansen voor iedereen die ondersteuning nodig heeft bij het vinden van werk.

Opdracht
Als Manager Bedrijfsvoering geef je integraal leiding aan de teams Financiën, ICT, Facilitair, Kwaliteit en Informatievoorziening (in totaal 20 medewerkers). Je zorgt voor optimale ondersteuning van het primaire proces en draagt bij aan de strategische doelstellingen. Daarnaast ben je lid van het MT en verantwoordelijk voor:
• Dagelijkse aansturing en ontwikkeling van het team
• Kwaliteitsbewaking, effectiviteit en voortgang op bedrijfsvoeringstaken zoals P&C, financieel beheer en informatievoorziening
• Jaarrekening, meerjarenbegroting (BV en gemeente) en Panteia-aanlevering
• Uitrol businesscontrol en contractbeheer
• ICT-samenwerking en implementatie van een nieuw ERP-systeem
• Signalering van knelpunten, met nadruk op financiële processen
• Advisering over investeringen en contractbeheer
• Bewaking van de uitvoering van de dienstverleningsopdracht met gemeente Alphen aan den Rijn
• Versterking van interne dienstverlening
• Creëren van een veilig, gezond en ontwikkelingsgericht werkklimaat

Vereisten (knock-out criteria)
• Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelorniveau
• Minimaal 3 jaar werkervaring als manager bedrijfsvoering
• Beschikbaar per uiterlijk 1 september 2025 voor 30 uur per week
• Minimaal 5 jaar werkervaring op het gebied van financiën en planning & control

Wensen (gunningscriteria)
• Afgeronde opleiding op minimaal wo-masterniveau
• Minimaal 5 jaar ervaring als manager bedrijfsvoering bij een gemeente of werkontwikkelbedrijf
• Recente ervaring met P&C, financieel beheer, informatievoorziening (data-/businessanalyse) en beheer van DVO’s
• Ervaring met procesinrichting, interne sturing, beheersing en verbetertrajecten
• Motivatiebrief specifiek gericht op deze opdracht

Competenties
• Samenwerken
• Consciëntieus
• Praktisch ingesteld
• Empathisch
• Resultaatgericht

Planning
• Startdatum opdracht: uiterlijk 1 september 2025
• Gesprekken gepland op: dinsdag 12 en woensdag 13 augustus 2025

Werkdag
• Werkdagen: maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag (in overleg)
• Hybride werken: ja

Functieschaal
• Functieschaal 14

__________________

Solliciteer direct

Naam
Klik of sleep een bestand naar dit veld om te uploaden.
Upload hier uw CV in PDF-formaat.
Privacybeleid

Inloggen

Registreren

Wachtwoord opnieuw instellen

Vul je gebruikersnaam of e-mailadres in. Je ontvangt dan een link waarmee je een nieuw wachtwoord kan instellen via de e-mail.